Någon som kan fixa maten?

Tänk vad trist det imellanåt är att laga mat. Just nu en sådan  period. Jag skjuter och skjuter på det tills jag är så vrålhungrig så jag nästan är beredd att äta maten olagad. Sedan byts dessa period ut mot perioder då jag tycker det är rätt kul med matlagning, att testa olika rätter och variera mig. Märkligt hur det kan vara. Och varje gång jag har en bra period tänker jag att jag måste få den att bli bestående, att verkligen fortsätta laga ordentligt och tycka det är roligt. Men lika säkert som att det blir mörkt om natten, så kommer slutligen iallafall den där ledsnaden över matlagningen efter några dagar/veckor. Om vi åtminstone hade kunnat turats om hade det nog inte på samma sätt känts så ansträngt och tråkigt. Men nu är det som det är. Av vissa anledningar som jag låter stå osagda här, har jag gått med på att ta det huvudsakliga ansvaret för matlagningen, fram tills vissa saker kommer att förändras. Men helt klart kommer jag kräva ett annorlunda upplägg sedan, där vi delar på ansvaret, för det är ju inte mer mitt jobb än hans.

Nä bäst jag tar itu med maten nu innan vi hungrar ihjäl, så kanske vi kan hinna med lite glögg, tv och myskväll senare, jag och barnen image85. Killen får jag mysa med senare, efter att barnen lagt sig, då han kommer hit igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0