Sega dagar

För att inte bara prata om relation och förhållande, så kanske jag skulle skriva om lite annat också. Det har ju varit jul tex , och som det ofta blir så var det hektiskt innan. Att ena dagen innan jul dessutom gick bort på att må dåligt och inte ha ork till någonting, gjorde förstås inte saken bättre heller. Turligt nog vände allt, och jag ansträngde mig så gott det gick på söndagen för att ta igen det missade. Därmed blev det tyvärr bara 3 timmars sömn natten till julafton. Men det är väl å andra sidan inget ovanligt för mammor ;). Julafton rullade sedan på, med firande både här och där, och trots de få sömntimmarna så klarade jag mig igenom dagen. Ett av dygnets skönaste timmar var dock utan tvekan när man äntligen kunde få stupa i säng. Och sååå skönt med sovrmorgon!

Efter julen har det varit sega och slappa dagar. Får nästan dåligt samvete när jag tänker på det. Det enda jag fått gjort är att ha rensat igenom en tidsskriftssamlare som till brädden var fylld med massa gamla kvitton. Nu är de viktiga insatta i pärm, och de onödiga slängda. Skönt! Åtminstone något. Men där finns mängder med liknande uppgifter som jag borde ta itu med. Problemet är orken och lusten som inte vill infinna sig. Usch....mår dåligt över mig själv och min nuvarande slapphet. Känner mig också lite fastkedjad. Har längtat ut på promenader, men har inte kommit mig för då barnen är hemma och jag inte vet hur jag ska lyckas få med dom ut på det utan att hela promenaden ska gnällas sönder. Tänk vad mycket enklare sådant var när den stora var bebis. Då var det många och långa promenader så gott som varje dag, och inget gnällande över det. Men nu är det en annan tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0