Frustration!

Så åkte jag äntligen iväg till affären idag för att försöka avlösa ett av problemen i hemmet. Problemet består i att det dels behöver rensas ut grejor ifrån hemmet, och dels behöver städas upp ute i förrådet. De saker som ska rensas och sparas ifrån huset, ska ut till förrådet. Problemet är bara att det inte finns någonstans att ställa dessa tidsskriftsamlare och smålådor, då det krävs en hylla till för detta. Därmed har allt fått fortsätta vara rörigt eftersom det inte funnits någonstans att ta vägen med sakerna. Killen hade också dumt nog sagt mig för några månader sedan då vi gjorde iordning i förrådet, att han hade en hylla som vi kunde ställa dit, så därmed gjorde vi en plats för hyllan och sedan har saker stått på golvet i förrådet, och kvar inne, i väntan på denna hylla. Men denna väntan har dragit ut på tiden och dragit ut på tiden, och med denna väntan har också frustrationen växt allteftersom. Tillslut efter någon diskussion med killen har jag nu förstått att det inte finns någon hylla att ställa dit, utan den var upptagen av hans saker i hans hem, och inte alls möjlig att få fri. Varför han lovade mig den har jag ingen aning om. image47Don´t ask me...

Nu när jag iallafall äntligen fått ett svar om läget med hyllan, och att det verkade vara ett olöst dilemma just nu, så tänkte jag ta saken i egna händer och köpa en ny likadan, eftersom den ska passa exakt in i den plats som vi lämnat ledig. Så...Off we went.....till affären. Jag och barnen. Inte ofta man orkar dra med sig barnen på sådana projekt, men denna gång var frustrationen kring den saknade hyllan större än frustrationen kring att ha bångstyriga barn med sig. Något snopet det då var när vi en stund senare fick åka hem utan hyllan image46. Den var slut och skulle inte inkomma förren om ett antal veckor. image48

Det kallar jag min vanliga otur !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0