Ta en mystund ?

Sitter och funderar på att ta en vil- och mystund. Har nyss avklarat ett jobb jag behövde få gjort. Och då jag är så in i hoppsan trött, och minstingens bara klänger, pussar och kramar, så funderar jag på att dra in minstingen till sovrummet och unna oss en vil- och mystund. Om det går... Det är ofta ett projekt som kräver lite planering. Har man otur kommer man annars vakna av att minstingen fått tag på någon handcreme som hon sitter och smörjer i hela kroppen med image39, eller att den store ska ut och in genom ytterdörren vart femte minut under bara den där halvtimmen som mys/vilostunden pågår image40. Inte mycket sömn och vila då. Ibland kan det istället bli så att mystunden leder till mer trötthet och irritation än man till och med hade innan. Men om allt fungerar kan det vara en underbar stund, som leder till att man får lite förnyade krafter och kan orka med att göra lite mer de återstående timmarna.

Sedan vet jag självklart att tröttheten beror på mig själv. Íbland är det inte så lätt att lägga sig i tid på söndagkvällarna. Framförallt inte som efter denna helg då vi fastnade med två Psychofilmer som visades mitt på natten. image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0