Nöjd

Idag är jag rätt nöjd över mig själv. Nästan varenda minut idag har jag ägnat till sådant som jag borde. Först en promenad imorse efter avlämning av minstingen. Sedan frukost när jag kom hem. För att sedan arbetat fram till hämtning av minstingen igen. Därefter lunch, och så plockade jag fram spel och lite annat för minstingen att roa sig med sittande på golvet bredvid mig, medan jag arbetade några timmar till. Sedan tog jag mig tid för att vara med barnen en stund innan jag satte igång med middagen. Och sådär har det fortsatt. Nu ska vi snart äta lite rabarberpaj med vaniljsås. Förvisso har läggningen blivit lite framskjuten då några moment tog lite längre tid än väntat. Men i det stora hela får jag säga att jag känner mig otroligt nöjd över mig själv denna dag. Inte ofta jag känner så. Därför vill jag extra mycket klappa mig på axeln idag. Ingen annan lär väl heller göra det, för det man gör....är ju som det ofta sägs, sådant som säkert ingen annan lägger märke till. Dessutom vet jag att det säkerligen kommer att komma massvis av dagar framöver då jag som förr säkert kommer känna mig missnöjd över mig själv. Så nu ska jag njuta av den här känslan ett tag medan jag ska njuta av paj med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0