Ägglossning

Och nu kommer jag inte prata om det man kanske kan tro med tanke på ett inlägg jag gjorde igår där jag skrev att jag hoppas få fler barn ;). Vi har inte på långa vägar satt igång att försöka bli med barn. Det är en massa annat som måste hända först. Som att flytta ihop, att ordna vårt osäkra ekonomiska läge, stadga oss osv osv. Somsagt...jag står i väntans tider på alla möjliga sätt och vis...medan tiden bara tickar på. =/

För att återgå till det jag skulle säga. Igår hände en lite fascinerande sak. Eftersom jag denna period inte har mått så vidare bra psykiskt, så har även sexlusten blivit kraftigt försämrad. Men så igår var det som någon plötsligt hittat "on-knappen". Jag gick från ett ointresserad noll-läge, till att plötsligt få alla möjliga tankar. Hade lust att slänga mig på telefon för att ringa PV och berätta vad jag helt plötsligt fått för fantasier, men besinnade mig något. Barnen var inte i säng ännu, och jag hade endel kvar att göra, så jag ringde senare istället. Under den tiden hann en annan sak att hända, som fick mig att slå ihop ett och ett. Jag gick plötsligt något som kändes som mensvärk. Tänkte att det väl inte borde vara dax ännu, och kontrollerade i min "mens-och-ägglossnings-kalender" eller vad jag ska kalla den. Näpp det var inte mens på gång, däremot var det mitt under beräknad ägglossning. Nu vet jag förvisso med mig att det har hänt ibland att jag har känt av ägglossning, men väldigt sällan såhär tydligt. Nu var den däremot lika tydlig som en kraftig mensvärk och var på vippen att behöva värktablett. När jag suttit med detta en stund slog det mig att den plötsliga uppdykande sexlusten givetvis måste ha med ägglossningen att göra. Fascinerande att man kan vara så styrd och påverkad av det! Har för egen del aldrig tidigare lagt märke till detta sammanhang så tydligt. Kanske har det funnits där men utan att jag har lagt märke till det. Men så tydligt som igår har det aldrig varit. Känns faktiskt lite smått komiskt....som att jag vore ett djur eller något som omedelbart vill bli bestigen som på en signal bara för att ett ägg lossat därinne ;). Fascinerande somsagt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0