Förbättrat mående

Jag mår en aningens aningens bättre. Anledningen är att PV varit här ett tag nu. Bott här sedan i tisdags, och kommer tydligen hit ikväll igen efter att han varit hemma en stund efter jobbet och fixat några saker. Detta trots att jag fortfarande inte haft något samtal med honom. 

Drömmen vore att allting bara löste sig automatiskt, utan att behöva prata om det. För hur det än är, så blir det fel ifall vi tar ett sådant samtal. Skulle han ändra sig först efter att jag har berättat om min lessenhet för att han inte verkar vilja tillbringa mer tid här, så kommer jag ju bara tyda det som att han gör det för min skull, inte för att han vill. Och skulle han inte bo mer här efter att vi snackat, så har jag ju inte vunnit någonting med att ha berättat. Med andra ord finns det inget sätt att komma vinnande ur att berätta. Inte heller kommer jag vinnande ur att inte berätta ifall det inte blir någon ändring av sig självt. Komplicerat va´!  Så det enda som skulle göra att allt skulle svänga, är ifall han utan något samtal verkade vilja bo här mer och mer.

Jag hoppas, hoppas, hoppas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0