Hur ska jag få slut på suget?

Sedan jullovet då det blev mer än vanlig mängd godisintag, har jag ett sug som inte verkar gå bort. Minskat har det turligt nog, men hur får man bort det där sista? Varje kväll är det samma visa. När man sitter och som bäst snackar med folk på nätet eller börjar fundera på att gå och lägga sig, då dyker det på en som ett osynligt monster. Helt plötsligt finns det bara där, och jag försöker värja mig genom att tänka att "jag ska bara ta lite vatten...eller kanske att lightdricka skulle funka bättre för att stilla suget, då har jag åtminstone fått något sött". När det fortfarande inte vill ge sig drar jag fram nötterna och knaprar på dom tills påsen är närmast slut. Men är suget borta. Nix! Inte då!

Jag är trött på det här nu. Vill återgå till lite nyttigare liv. Tänk vad nyttig jag var strax innan jul. Och vad lite jag vägde då. Precis som jag ville. Nu vågar jag inte ens väga mig längre. Det är alldeles för riskabelt. Men det är ju inte direkt någon svårare gissning, för jag märker ju att byxorna återigen sitter åt. Precis som de gjorde innan jag började bli lite nyttigare. Suck! Allt slit för gäves.

Måste skärpa mig nu! Och det menar jag verkligen. Var ju tom på väg ut på morgonprommis i morse tills jag hörde att det regnade. Sablans regn som skulle första allt! Men imorrn......om det bara inte är något regn, då ska det blir en promenad av. Inte att det kommer göra någon skillnad, men om jag utökar promenaderna och utökar de andra träningarna, och äter lite bättre...då kanske. Det gäller bara att vara lite optimistisk. =)

Och på tal om vad jag borde....Nu borde jag verkligen gå och lägga mig. Hade hoppats att PV skulle höra av sig, då han inte svarade på telefon förut. Hade varit mysigt att få höra hans röst innan jag går och lägger mig. Men det verkar inte så =/. Vågar ju inte ringa nu då han kanske ligger och sover. Så jag får väl klara mig. Får väl krama nallen eller kudden som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Durmer

They tried to make me go to rehab...
http://www.sockerberoende.se/

2008-01-16 @ 22:32:17
URL: http://durmer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0