Inte hjälpte det...

Försökte lägga mig tidigare igår, och något tidigare blev det väl om om än inte mycket. Men inte gjorde det stor skillnad när jag sedan ändå inte kunde somna. Låg istället där och vände och vred mig och blev alltmer uppstressad över hur lite sömn jag återigen skulle få.

Vet inte hur jag ska bete mig. Försöka att inte vila något under dagen kanske... Men ändå så vet jag att samma sak upprepar sig varje kväll. Jag blir supertrött mellan 18-20 tiden, när barnen fortfarande är vakne. Sedan piggnar jag till lagom tills det vore lagom att lägga sig. Inte förren bortåt 24 tiden börjar jag möjligtvis bli trött igen, men då är det redan försent för att hinna få ett vettigt antal sömntimmar. Nä blä vad svårt det är sådant där. Så det enda säkra sättet för att få en vettig sömnlängd, vore att lägga sig direkt när barnen lägger sig. Trist, då det ju är skönt att utnyttja den lugna stunden på kvällen efter att de lagt sig, och det även är den stund på dagen som jag tycker är mysigast. På förmiddagarna är jag alltid så seg, trögstartad som jag är. Men jag kanske är så illa tvungen att göra så tills jag åtminstone kunnat ställt om kroppen.

Få se om jag lyckas ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0