Nu har den farit ut

Julgranen alltså ;).

Hade egentligen ingen plats för en julgran detta år. Men med barn i huset så går det  ju bara inte att stå över den. (Ja jag vet iof inte om jag själv heller skulle klara av att stå över julgran). Så i brist på plats fick jag skapa mig en plats. Så skrivbordet åkte ut och in åkte granen. Men snålt om plats var det. Den fick närmast tvingas in med tving. Och irriternade trångt blev det. Den stod tryckt precis bakom ryggen på en när man satt vid datorn. Likadant när man satt i soffan så stod den lite halvt bakom. Så jag tyckte inte jag hade så stor glädje av den. Inte såhär långt efter jul iallafall. Annars brukar jag i normala fall vänta bra länge innan julsakerna åkte ut. Förr var det väl nästan in i februari innan jag fick tvinga mig att ta bort sakerna efter mycket retningar från vänner och släkt ;). Men denna gång var det somsagt skillnad, nu längtade jag efter att bli av med den. Så nu är den bortplockad. Resten kommer jag däremot att vänta lite längre med. Har ingen som helst längtan efter att städa bort julen. Det är ju en av de få mysiga saker som finns under vintern. Dessutom är det jobbigt och inte alls lika skoj som att plocka fram sakerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0