Envisare än synden.

Ibland kan min PV driva mig till vansinne. Häromdagen stod han och klagade över sin stela rygg, vilket är fullt förståeligt då han är så stel på morgnarna så han knappt kan böja sig för att ta upp kläder ur garderobslådorna. Hans orörlighet får honom att verka dubbelt så gammal mot vad han är, vilket väl torde vara ganska jobbigt och irriterande.

Den dans som vi sysselsätter oss med numera, hjälper tydligen inte heller till fullo för att öka på rörligheten som han trodde. I ett försök att hjälpa föreslog jag därför, för vilken gång i ordningen jag inte kan minnas, att prova något av de träningspass jag har på hemvideo här hemma för att dels stärka musklerna och dels öka rörligheten. Det vore ju ett synnerligen enkelt sätt för att ta reda på om det är mer/annan träning som är lösningen på problemet, eller inte. Han behöver varken ta sig någonstans, passa några speciella tider eller lägga ut några pengar. Några veckors test bara för att se om det gör någon skillnad. Men mitt tips mottogs som vanligt med kalla handen. Jag undrar vad det beror på. Blev faktiskt lite irriterad också. Nästan sådär så jag hade lust att omoget häva ur mig "Jamen ha ont då ocb var stel som en gammal gubbe!. Du vill ju tydligen ha det så! ". Men det gjorde jag förstås inte. Det tänkte jag bara.  

Ibland får jag känslan av att det är stolthet allt hänger på. Att tipsen och råden som kommer från mig inte duger, just för att de kommer från mig. Så kanske lika bra att ge upp om att kunna tillföra något. När det ändå inte ens kan tas till begrundan så känns det meningslöst att ens försöka.
 
Och nu utvecklade inlägget sig till något som inte alls var tänkt ifrån början.

Saken är nog kanske den, att jag inte enbart blev irriterad av hans ringa intresse av mitt tips, utan dessutom lite ledsen över det. Detta för att det inte var första gången, och inte enda områdena som detta sker inom. Jag börjar alltmer få känslan av att det mesta som kommer från mig ska negligeras eller blundas för, och som att allt som tillförs inom vårat förhållande måste komma från honom. Jag som efter jag har träffat honom, har börjat gå kurser inom det som han höll på med tidigare, och visat intresse för detta. Borde han då inte inse efter att själv ha uppskattat det, att det även skulle innebära samma glädje för mig ifall han visade mina intressen här i livet, lite intresse också...? Det behöver verkligen inte innebära att han måste gå kurser inom de olika områdena. Det finns många andra sätt man kan visa det på.

Just my thoughts.



Kommentarer
Postat av: Malin

Jobbigt med en som är så envis! Karlar kan vara som små barn när dom sätter den sida till...Tjuriga!=)

Ha en bra kväll!

2008-03-06 @ 17:09:32
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: annica

jo...hur det gick med intervjun bör väl visa sig om några dagar..eller veckor..man vet ju aldrig hur lång tid det tar..Kändes bra iaf, alltid ngt=)

2008-03-06 @ 17:46:48
URL: http://annica123.blogg.se
Postat av: Monica

envisa sur grininga gubbar hahaha låt han ha ondt !
Sen kan du säga va var det jag sa!!!??? ,)
hur går det med hus tittande?
Ja vist är korten fina du måste kika in till henne *kram*

2008-03-06 @ 19:52:35
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Tindra

Malin
Håller med. De kan verkligen vara som barn många gånger. Framförallt min karl har jag insett. ;)

Annica
Ja får hoppas det går bra för dig. Har precis själv genomgått intervju och fått nytt jobb. Så jag vet hur det är att vänta svar.

Monica
Ja jag kommer nog fortsättningevis mest bemöta hans klaganden med "jaha säger du det". Bryr han sig inte om några råd så finns ju inga anledningar att ge några heller liksom...
Husletandet har ännu så länge inte lett till något.

2008-03-07 @ 13:14:09
URL: http://thoughtsandfeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0