Ibland undrar jag...

Jag imponeras verkligen över hur endel bloggare hinner, orkar med och har tid att skriva i sina bloggar varje dag, eller åtminstone ett antal gånger i veckan, vecka ut och vecka in. Får ni aldrig svackor? Själv har jag fått mina svackor imellanåt av flera skäl. Ibland är det för mycket annat att göra. Ibland begränsas jag också av rent praktiska skäl från att kunna blogga, pga att mitt bloggande och läsande av bloggvänner är hemligt för mina närstående. När jag då har andra människor runtomkring mig hela tiden, som jag har ibland, så blir det ju omöjligt att kunna blogga. Sedan har jag de där dagarna och perioderna då jag känner mig tom i skallen, och inte har något direkt att blogga om. Eller att jag mår sämre en period och inte känner att jag vill vräka ur mig det på bloggen. Eller så kan det vara stunder, eller som nu en längre period, då jag har varit sjuk, och har noll och ingen ork att blogga, eller något annat heller för den delen, utan är tvungen att mest bara ta hand om mig själv och det jag är så illa tvungen att göra.

Så ibland undrar jag verkligen hur det är för de bloggare som håller igång hela tiden. Är verkligen imponerad, och avundsjuk. Jag ville bli en sådan som skulle blogga ofta. Vet själv att det kan vara trist ibland när man periodvis har haft tid, och varit fästad vid någon blogg, och denne sedan plötsligt försvinner imellanåt. Man har ju närmast fått abstinens  av att inte kunna läsa hur det går för personen ! ;) Men trots att jag önskar att jag kunde hålla igång hela tiden, och i en jämn ström, på det sättet som endel andra gör, så är det inte så lätt att leva upp till. Hoppas ni förstår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0