Lite går framåt, lite står still.

För den som följt min blogg ett tag, eller läst en bit tillbaks, kanske känner till att det är mycket i mitt liv som har stått still länge nu. Jag går i väntans tider på många sätt. Mycket som inte kan ske ännu för att man väntar på annat. Nu har det äntligen lossnat på ett utav dessa områden iallafall. Så jag har varit väldigt lycklig för detta på sistone. Samtidigt som det säkert kommer innebära en stor omställning. Det finns dock några krux i det hela, så det är inte ofördelat positivt, men till största delen iallafall. Får hoppas kruxet också löser sig.

Ja ursäkta att jag är lite hemlighetsfull av mig. Det är det som är en stor nackdel med att vara anonym, att man är rädd för att säga saker som alltför lätt skulle göra mig igenkännbar.

Husletandet är däremot en av fler områden som det står still med. Eller still kanske är fel ord. Vi har varit på några husvisningar, men ännu inte hittat "vårt" hus. Dessutom vet jag inte riktigt varför vi har gjort detta, då det egentligen ännu inte är en bra tid att köpa ett hus på. Han är ju fortfarande inte klar med den renovering han håller på med i sitt boende, och den renovering som jag har tänkt göra i mitt hus innan försäljning har jag ännu inte ens påbörjat pga ekonomiska skäl. Allt är så väldigt omständigt. Så egentligen borde vi lägga det där på is ett par månader till. Det är väl bara lite svårt att låta bli ibland eftersom man längtar efter en förändring. Så bägge två faller vi dit bägge två rätt ofta med att "råka" kolla hussidor när vi egentligen tänkt att vänta. Svårt att låta bli. Så vi får väl se hur det blir. Vi har även återigen diskuterat andra lösningar, som att bygga ut mitt hus, då det finns fler anledningar till att vi kanske borde vänta med husletandet ett bra tag till.

Så vi får väl se vad som händer med allt. Jag kan tyvärr inte säga att tålamod är min starka sida för stunden.




Kommentarer
Postat av: Monica

är du / ni medbarn? eller är det jag som tolkar texten fel? ;) *kram*

2008-03-07 @ 14:14:26
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: Malin

Å va gulligt av dej=) Om man är ute kanske ett par dagar innan så jag hinner knåpa ihop och skicka det. Ibland kan posten dröja ut så det tar 2 dagar att få fram det.

Ha en härlig fredag!

Kram!

2008-03-07 @ 15:11:07
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Malin

JOmen jag glömde kommentera husletandet! Vi letar oxå för fulla muggar och från början så förälskade jag mej i varenda hus vi tittade på haha! NU står det lite stilla och jag har kommit på att jag måste verkligen tänka efter när vi kikar på hus=)

2008-03-07 @ 15:13:12
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Tindra

Monica
Nej jag är inte med barn. Det verkar vi bli tvungna att vänta med så länge så det väl blir försent att kunna få några sedan =/.

Malin
Bra att veta. =) Ska försöka komma ihåg det när det någon gång längre fram blir behov.

Kul att ni också letar hus förresten. Men ni verkar ha det enklare än vi ;). Vi har så stora krav och olika viljor så det lär väl bli en omöjlighet för oss att hitta något vi blir riktigt nöjda med bägge två. Enbart att hitta ett så stort hus som vi vill ha, är svårt.

2008-03-07 @ 16:24:56
URL: http://thoughtsandfeelings.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har ett krav och det är minimum 5 rum!=)

2008-03-07 @ 17:24:30
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: annica

Jo, jag har hittat guldkorn jag med...bla en av mina bästa vänner träffa jag på nätet...så visst, bara idiotiska killar finns det ju inte...men mestadel av dom tyvärr...
Ha en bra kväll.
Kram

2008-03-07 @ 21:01:07
URL: http://annica123.blogg.se
Postat av: Tindra

Malin:
Minimum på 5 rum. Ja det börjar ju åtminstone närma sig vårat krav *fniss*. Vårat minimum ligger på 6 sovrum och helst 2 tv/vardagsrum/finrum (inget krav det sistnämnda dock). Inte så ofta man hittar så stora hus, och framförallt inte billigt heller ;).

Annica:
Nej du ser =). Endel guldkorn finns trots allt. Men du har rätt i att det tyvärr finns väldigt många andra sorters killar på nätet, allra helst de där som bara tänker på en sak. Allra värsta sorten tycker jag är de där som tom söker någon de planerar att träffa bakom ryggen på sin tjej. Blä för den sorten!

2008-03-18 @ 08:59:26
URL: http://thoughtsandfeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0