Varför denna kraftlöshet

I söndags var jag fylld med ny energi, och fick en jättestor förhoppning om att den nya veckan äntligen kanske skulle vända på det tråkiga dödläge som har varit rent energimässigt. Men icke. Veckan har inte alls blivit som jag tänkt. Förvisso har det funnits andra höjdpunkter än just energimässigt, men kraften har inte återkommit som jag tycker den borde. Vet inte vad det beror på. Trött är bara förnamet på vad jag känner över mig själv och min orkeslöshet. Igår var det närmast omöjilgt att kunna ta sig för något. Efter varje liten småsak som jag tog mig för, så var jag tvungen att uppsöka sängen för en stunds vill eller sömn. Hopplöst läge. Hur långt kommer man då liksom. Nej just det...inte långt. Träningen ligger på is som tidigare.

Kanske kan dagens läge, ändå kanske ge en något större förhoppning, för idag har jag känt mig en aningens aningens bättre, och har till och med städat, trots att jag till och med hade kompisar till bägge barnen här samtidigt. Och nu tar jag igen mig lite inför bragden att orka att fixa lite gott inför kvällens melodifestival. Planen är en god kasslerrätt som jag inte lagat på säkert nåt år, och om orken finns,så hoppas jag även orka fixa någon god efterrätt till. Men det är orken som dessvärre får bestämma. Känner att jag behöver lyssna på kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0