Skön helg


En skön helg passerad. Lät helgen gå till fixande i hus och hem. Strök upp alla julgardiner, städade, tvättade, plockade och donade. Enda felet var att inte ens hälften av det planerade hanns med. Att man är så urkass på att beräkna tidsåtgång. Alltid tror man allt ska ta så mycket kortare tid än det i själva verket gör.


Det var en skön helg i alla fall där jag fick lite mer möjlighet att återfå lite energi inför den nya veckan. Det är sådant jag verkligen behöver. Jätteskönt! Behöver se till att få mer tid i hemmet, för det har jag verkligen ett stort behov av. Och mer tid till att städa, pyssla och dona. Vet ju så väl med mig att jag så lätt blir sänkt när det blir för stökigt och jag inte hinner med hemgöromålen. Det måste bli mer frekvent. Helst att där finns tid varje helg, och allra helst även någon liten stund på vardagkvällarna också.


Det var även en bättre helg, för relationen mellan PV och mig.  Vi kom närmre varann, även om inga planer om isärflyttning på något sätt ändrats. Känslorna finns ju där, men samtidigt vet vi vilka problem och olikheter som finns. Så det var inget som diskuterades, eller ens kom upp. Vi har nog bägge gett upp hoppet, även vi nog bägge två många gånger tycker det känns väldigt jobbigt och undrar vad man håller på med.


Under det evinnerliga gardinstrykandet i helgen, tog jag även tillfället i akt att titta igenom en serie jag tidigare tänkt följa, men inte hunnit med. "Ensam mamma söker". Intresset för serien har däremot inget som helst med vår isärflyttning och singelskap att göra. Det råkar bara vara den typen av serier som jag finner intressanta. Efter att jag börjat titta fann jag det dessutom extra tankeväckande. Mellan träffarna med killarna, uppkom nämligen mycket prat från tjejerna om vad de sökte och ville ha. Jag fann det väldigt intressant, och lite smått fascinerande, att jag kände igen mig i så mycket av det som framkom. Mycket sådant som jag och PV gått igenom. Flera var stunderna då jag knappt vågade andas för att de tog upp ämnen som vi haft olika åsikter eller viljor om. Vågade inte ens titta på PV. Funderade på vad han tänkte. Om han nu tänkte. När de tog upp många av våra problemämnen, insåg han då att de många gånger hade liknande åsikter och erfarenheter som mig?  Förvisso gör det inte problemet mindre. Har han de känslorna och åsikterna så har han ju. Det var väl bara så att det var stärkande för mig att höra att jag inte är ensam om många av mina känslor och tankar.


Kall helg har det annars varit. Precis som det är idag. Mysigt ändå med vinterlandskapet som framträtt. Då känns julens närhet mer verklig. Och ljuset som snön ger skapar så mycket mer ork i de annars så mörka dagarna.


Sitter nu på jobbet och ser hur snön yr utanför fönstret. Myser inombords av detta enkla. Av de singlande flingorna. Tänk vad mysigt det också skulle vara om det kunde hålla i sig till jul. Chansen lär väl dessvärre vara försvinnande liten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0