Väntan...

Vet inte om det beror på måendet, eller allmän trötthet, men känner varje vecka en ständig längtan efter att fredagen ska närma sig. Då tar helgen äntligen vid. Finns ingen underbarare stund just nu än att hemkommen på fredagarna sätta sig med en massa tända ljus och gosa ner sig i soffan. Något gott att äta och något gott att dricka. Och så något mysigt att se på. Längtar som en tok just nu. Men det är bara tisdag och en hel evighet till fredag. Bara att bita ihop. Önskar jag bara kunde få lägga mig och sova när jag kommer hem. Men det går ju inte. Barn ska hämtas. Mat ska lagas. Läxor ses till att sonen gör. Tänder att borstas. Avklädningar och nattningar. Undrar just nu hur jag ska orka. Är så trött. Känner en konstant trötthet. Som att jag ligger minst en vecka efter i sömn. Skulle bara vilja gosa ner mig under täcket och sova, sova, sova och drömma mig bort. Till ett enklare och mer problemfritt liv. Ett liv där drömmarna slå in. Ett liv där man mår gott.


Tillbaks till verkligheten. Det är bara tisdag, och jag måste fundera på vad vi ska äta idag. Ska ta en titt på en favoritblogg (Matplatsen) och se om jag hittar något gott att laga för dagen. Något som jag orkar laga, och där jag helst har alla ingredienser hemma. Och inte att förglömma, som går snabbt att laga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0