Hur pratar killar egentligen?

Många gånger pratar man om att tjejer är luddiga och pratar runt saker, men helt plötsligt har jag kommit att inse att det inte bara verkar gälla oss. För en sak fattar inte jag. Det finns två killar som under en kortare tid framkastat ett påstående till mig med en halv fråga i. Vet inte hur jag ska förklara det bättre men i samtal med dessa personer så har de i samtalet sagt något liknande med : "....eller hur passar inte vi ihop?". Det har alltså sagt det som att de själva tycker så, och inbakat med en halv hängande fråga till mig om att jag väl också tycker så. Det är så jag uppfattat det iallafall. Och jag har då bara hållit med och sagt att jag inte heller tycker vi passar ihop, som partners alltså. Vilket jag även menat.  De är jättetrevliga på alla sätt och vis, och jag gillar dom bägge, och jag har t.om redan gått igenom i tankarna om vad jag tror om kompatibiliteten mellan mig och de vardera gällande som partners. Men i bägge fall kommit fram till att vi inte skulle passa på det sättet. Så därför har jag ju sagt det, och även känt en viss lättnad av att de också känner så. Men vad har hänt? Jo efter att jag framfört mitt svar som jag tolkar var samma åsikt som de själva har, så har de verkat nedstämda och velat höra varför." Eh....ja alltså", har jag då börjat men känt det som att jag helt plötsligt hamnat i någon läge av att det är jag som ratar dom helt plötsligt. Jag som trodde vi var av samma åsikt, men efteråt har jag suttit och känt mig dum och undrat vad de egentligen menat. Bägge killarna har istället tittat på saker jag framlagt och försökt vända det till något gott, eller funderat på hur man kan lösa det. Till och med så till den grad så den ena sade sig kunna ändra inställning totalt från något han tidigare med stor säkerhet gång på gång sagt i olika sammanhang att han absolut inte kunde tänka sig, till att helt plötsligt t.om tycka han kunde göra det utan några som helst problem.


Själv har jag blivit så ställd så jag inte riktigt kommit mig för att fråga dom om varför de inte heller tyckte vi passade ihop. Vilket annars hade varit smart, så vi haft fler anledningar att lägga fram och lättare kunde komma fram till något slags "case-closed.". Se här,...det är tillräckligt många anledningar framlagda, så så var det med det...ska vi ta en kaffe nu typ.


Märkligt är det i alla fall och jag fattar verkligen fortfarande inte vad sjutton killar egentligen menar som säger sådär?! Är det ett sätt att kolla läget på, men utan att behöva tappa huvudet?  Eller blir de bara nedstämda för att de eventuellt fått lite känslor, även fast de egentligen vet att vi inte skulle passa varandra?


Fattar nada ärligt talat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0