Så var det äntligen gjort...

...bytet av bildäcken förstås. Gud så skönt!!! Nu återstår bara att få lite luft i däcken också. Blev lite sent med bytet, så ingen mack lär ha haft öppet. Så det får bli att försiktigt ta mig till macken imorgon. Hoppas det går bra. Känns ju inget vidare att åka dit med så lite luft i ena däcket så det nästan är platt. Så jag håller tummarna för att det ska gå bra.

Lite trött blev jag allt på exet som jag pratade med på kvällen. (Han som för övrigt ringde hit). Han har en fotpump som man kan pumpa upp bildäck med. Och det hade ju varit väldigt bra att kunna använda nu på just det här däcket nu så det åtminstone blivit såpass bra att det känts lite lugnare att ta sig till macken. Frågade därför försiktigt om det var alltför jobbigt för honom att åka förbi mig på morgonen när han är på väg till jobbet, och låna mig pumpen. Men jo...det var för jobbigt tyckte han. Nu bor jag på förvisso på  "fel" sida av samhället mot där han kör in, och mot där hans jobb ligger. Det tar därför 10 minuter hit och 10 minuter tillbaks extra. Och visst jag vet att han är lika morgontrött som mig. Men ändå. Att offra 20 minuter en enda morgon för min skull....det var tydilgen för mycket begärt  . Det är inte direkt som att det duggar tätt mellan mina förfrågningar om hjälp. Snarare brukar folk få tjata på mig för att jag ska ta emot hjälp. Men just den här gången frågade jag. Och ja.....det kanske var sista gången också. Vet mycket väl vad vissa vänner till mig hade sagt om det varit de som jag hade frågat. "Självklart" hade svaret blivit.  "Inga problem". Men de är ju inte han. Kan ärligt inte ens påstå att jag blev förvånad.

Jaja. Nu ska jag försöka lägga det ur mina tankar och tänka på något trevligare. Eller någon trevligare kanske....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0