Handlingars betydelse...

Såg idag någon som skrivit ett väldigt bra inlägg inne på ett forum. Några rader som jag nog tycker var väldigt kloka Dessa raders innebörd tyckte jag också var så passande med tanke på vad jag skrev i mitt förra inlägg, där jag beskrev några beteenden som mitt ex hade och som jag tyckte talade sitt tydliga språk. Så även om han i efterhand försökte förklara bort saker han gjort så gick det ändå inte att tro på det eftersom hela hans beteende både innan han pratade med mig och efteråt tydde på något helt annat. Och jag valde att tro på och gå på vad hans beteende sa mig. Och jag tänkte även som så att även om det var som han sa till mig.....så skulle det ju istället innebära att han var ganska hänsynslös och oempatisk i sitt beteende.  Och jag vet just inte vilket som är värst....Vem vill vara tillsammans med någon som med flit trycker ner en och får en att känna sig värdelös med sig själv . Det är iallafall inte riktigt så jag ser på kärlek.


Hur som helst. Dessa rader läste jag:

"Det praktiska med att tycka om det som är "inuti" någon är ju att man kan hitta på själv vad det är och intala sig att han/hon är si och så innerst inne. Men tyvärr är det ju det som är "utanpå" man får leva med. En människa är ju också (eller kanske framförallt) sina handlingar. Om en människa handlar hänsynslöst hjälper det inte om h*n är "snäll innerst inne". När man lever med en annan människa lever man med det som den personen gör och säger och med hur h*n agerar i relation till andra människor. Idéer om hur någon "egentligen" är har mest som funktion att få en att blunda för verkligheten."

Och ursäkta till personen som skrivit detta, att jag kopierade det hit rakt av till min blogg. Men det var så bra skrivet tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0