Emotioner

(Skrivet igår måndag.)

Sitter på jobbet och tittar ut på hur solen gnistrar i det snöiga vinterlandskapet. Så underbart väder! Jag är ingen vintermänniska annars, men när det väl är vinter och kallt så vill jag allt ha snö också. Det gör att allt blir så mycket finare och ljusare, och det blir som om hela sinnet lättar upp. Försöker passa på att titta ut lite då och då för att verkligen insupa hur vackert allt är. Har haft turen att ha en riktigt fin utsikt från mitt arbetsfönster. Finare än jag någonsin tidigare haft.                                                              
Mår rätt så bra nu som kanske höres. Trots att sambon nästan flyttat ut. Återstår nog i princip bara ett bil-lass till. Vet inte när han tänkt ta den, men tror att han tänkt flytta över dit idag. Känns helt okey. Inte vare sig glatt eller sorgligt för stunden. Men sådant där kan växla rätt mycket har jag märkt från dag till dag och från ena timmen till nästa. Det blir säkert enormt tomt och ensamt i alla fall. Så jag väntar lite spänt på att det kanske kommer bli mer ångest och kriser när vi väl är där. Men jag försöker ta det som det kommer. Barnen verkar också reagera lite olika. När vi berättade om vår isärflyttning blev det ingen reaktion alls. Men lite senare har det hänt att minstingen sagt till sambon att h*n kommer sakna honom, och även igår sagt att h*n vill komma hem till honom och andra utryck för att h*n ändå berörs. Den stora berättade omvänt häromdan att h*n tyckte det skulle bli skönt. För att sambon är så hård och tjatig. Får se vad det blir för reaktioner i framtiden. 
                                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0