Ett litet moln på den blå himlen

Så har helgen passerat. Det var en trevlig helg. Var bortresta en stor del av lördagen, kom hem precis lagom till melodifestivalen började och hade en egen kväll framför tv:n. Söndagen började med en slapparmorgon och följdes av städning, barnens simning och min dans. Hamnade på något jag inte varit på förut..Totalt oplanerandes och av misstag. Men det gick bra. Dansade och pratade med några jag kände igen sen förr, och hade det riktigt trevligt. Var glad att jag åkt dit, även om jag hamnat där av misstag. Kanske kan jag tänka mig göra det fler gånger... Kanske =)


Det enda som stört min helg var det faktum att exsambon tog tillfället i akt att hämta saker i mitt garage medan jag var borta. Men inte just det som var störigt, utan att komma hem och se att han knappt tagit med något. =(  Blev ju riktigt glad över att höra att han äntligen skulle göra något åt sina pinaler och såg fram emot att se att sakerna skulle vara borta, och så ser man att han mest verkar ha flyttat runt sakerna från den hög jag plockat ihop som var hans, till att ha ställt saker lite överallt. Trött jag blir. =/


Varför ställer han sig dessutom och verkar göra någon form av utsortering hemma hos mig?!. Det är väl bara att ta med det som är hans, så kan han sortera bäst han vill sen hemma hos sig i lugn och ro, och slänga det han inte vill ha kvar. Just nu ställer han kvar saker ha inte vill ha...hemma hos mig...vilket får mig att bli närmast förbannad. Är det här någon form av soptipp eller? Antar att han tänkt ta med sig den hög han ansamlat som förmodligen ska till skroten sedan, så han inte lämnar det till mig att göra. Men ändå tycker jag faktiskt ärligt talat att det är lite oförskämt att lämna kvar det under tiden. Jag vill väl inte ha det ståendes där under dessa veckor...och i värsta fall månader som det kanske kommer ta för honom innan han äntligen flyttat bort allt som är hans. Nej sådant där gör mig en aaaningens irriterad. Själv förundras jag också så mycket över att han inte ens skäms över att göra så. Jag har svårt att tänka att jag själv skulle få för mig att göra något liknande. Jag hade väl tagit mitt pick och pack och sedan gått igenom det i mitt eget hem, och slängt det jag inte velat haft. Men att lägga kvar det jag inte velat haft kvar hos mitt ex.....näe....det skulle jag inte gjort utan att isådant fall åtminstone fråga om det är okey, för att sedan slänga det inom en viss tid. Han verkar däremot inte ens tänka på det.


Lite senare:
Får infoga ett litet tillägg till ovanstående. Det ovanstående skrev jag på jobbet och tänkte publicera när jag kommit hem. Men väl hemma så ringde förvånande nog exsambon till mig och planerade tydligen att komma över inom några dagar för att hämta saker. Så jag håller tummar och tår nu för att han visar lite mer action kring hans hämtande av prylar så det inte återigen resulterar i att han lämnar kvar det mesta. Dessutom pratade han om att han tänkt åka till soptippen. Hipp hipp hurray! Hoppas det här ska ordna sig nu.  =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0