Sega måndag…

Så var det den tråkigaste dagen i veckan igen. Segt var ordet. Och för sent i säng kom jag förstås också igår, vilket knappast gör dagen lättare. Tänkte ut en plan i förmiddags för att underlätta åtminstone en smula idag, Nämligen att åka hem lite tidigare ikväll så att jag skulle slippa stressa så med maten, och få det lite lugnare vid barnens sänggående. Hinna ligga i sängen och läsa ordentligt och få komma i säng i tid.  Men den planen grumlades dessvärre när barnens pappa för en stund sen ringde och informerade om att jag tydligen hade ett föräldramöte ikväll. Tydligen har den äldsta som vanligt missat att visa lappen om detta till mig, så det var rena turen att barnens pappa råkade möta på läraren under dagen och hörde detta. Men fy vad trist!!! =/ Där förstördes den plan jag hade om tidig hemkomst och stressfri kväll. Så nu blir det stressigt värre att hinna med mat efter mötet. Får bli att åka iväg och skaffa pizza direkt efter, så vi åtminstone slipper matlagningen. Men i tid kommer ju inte barnen komma i säng. Och därmed knappast inte jag heller.


Trist. Men det är sånt som händer ibland. Ska iallafall bli gott med pizza, och det säger nog inte barnen nej till heller ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0