Senaste tiden, Del 1 – Frustrerad helg

Oj, tiden har rusat iväg och den ena dagen lagts på den andra utan att jag hunnit att skriva något. En ledig helg har gått förbi som jag enligt plan tillbringade ensam för att hinna med massa saker som jag behövde få tid till. Men inte kom jag långt med det inte, då det mesta strulade sig. Så det var en aningens frustrerad jag återkom till jobbet på måndagen. Eller en aningens är egentligen en stark underdrift. Mycket frustrerad bordet det nog egentligen stå. Det hela handlade om att jag måste införskaffa flera saker till mitt hem efter att sambon flyttade ut. Bland annat en trådlös router och en tvbox. Därför hade jag tänkt lägga en del av helgen till att bestämma mig för vilken router och vilken tv-box jag skulle införskaffa. Och allra helst även skaffa hem och installera dessa prylar under helgen också. Allt detta jämte att jag hoppades få en massa tid att lägga på att plugga. Men somsagt den tanke jag haft om helgen blev kraftigt ändrade, då jag snabbt insåg att detta bestämmande om olika produkter skulle ta mycket längre tid än jag tänkt. Det går aldrig snabbt när jag ska köpa saker, utan jag ska alltid titta igenom alla alternativ som finns till buds. Vända, vrida och jämföra dessa ned på minsta beståndsdel, och söka och läsa så många recensioner jag kan hitta i ämnet, innan jag vågar drista mig till att inhandla något.  Så snart ändrades därmed planen till att plugga och enbart bestämma mig om router. Tv-boxen fick vänta till senare. Bäst att ta en sak i taget. Det går trots allt att se på tv:n, om än med väldigt suddig bild. Men å andra sidan tittar jag bara på ett par tv-program i veckan i snitt. Så det kan jag överleva med ett tag till. 


Nu hade det väl dock varit rätt väl om jag åtminstone hunnit dessa två saker, men inte ens det gick igenom. Nej efter en lång och mycket irriterad lördag, då jag haft en massa strul med en lånad router som jag skulle testa några saker på, så fick jag snart stryka pluggandet också och satsa 100% på att bli av med routerinhandlandet åtminstone. Och här hade det ju varit lite tröstande att åtminstone kunna säga att jag slutligen införskaffade och fixade till detta på söndagen tillslut. Men eh.....nä. Inte ens det kan jag. Hela helgen gick alltså bara åt att trassla med denna router och söka mig galen om än det ena och än det andra. Svårt att förklara hur allt kan ta sådan tid. Men ja...det kan det tydligen. Orkar inte förklara mig igenom alla turer i detta. Och säkerligen inte intressant att läsa heller. Problemet var bara att det ena problemet ledde till den andra. Mitt äldsta barn har nämligen länge länge önskat få tillgång till Internet via sin dator, men hittills har det inte blivit så pga att jag haft det trådbundet tidigare och den äldstes rum ligger längst bort i huset från där routern står. Alltså en ganska jobbig och ful kabeldragning att behöva göra. Men trådlöst borde det ju inte vara några problem....eller hur var det nu. Insåg efter en massa turer att det operativsystem som den äldste hade bara fungerade på adaptrar som gav rätt menlös fart till nätet, som i sin tur skulle innebära problem att spela på nätet, vilket var barnets enda anledning att vilja ha Internet. Så det var bara att inse att operativsystemet behövde bytas. Men efter ännu en massa letande insåg jag att datorn inte räcker till för att lägga in det OS som minst behövs OSv osv. Så nu blir det att utöver detta med routerköp även byta den äldstes dator. Får se om jag kan få tag på någon begagnad.


Hur som haver. Igår inhandlade jag slutligen en router, men den ligger ännu så länge oöppnad därhemma. Och inte ens nu är jag säker på att jag är nöjd med köpet. Men jag är så spyfärdig på hela detta jag-vill-ha-en.router-jag-blir-nöjd-med-men-vet-inte-vilken-som-är-bäst-för-mig-så-jag-får-megaångest att jag inte orkar mer. Nu får det banne mig duga.....oavsett hur det går. Tror jag väntar med inhandlade av tv-box till nästa år! *blä*


 Vad jätteskoj jag haft på sistone va! *kräks*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0