Snart där…

Tiden närmar sig. Bara en dag kvar så är det fredag. Veckans höjdpunkt. Redan på torsdagar tycker jag det börjar kännas en vändning. För att jag vet att det är så kort tid kvar. Inte för att det på något sätt är pestigt på jobbet. Nej då. Trivs faktiskt riktigt riktigt bra på jobbet. Men efter att man haft en vecka av tidiga morgnar för både barnen och mig, att sköta det man ska på jobbet, skynda hem och hämta barnen igen, laga mat, hjälpa till med läxa, tjata om avklädning, att komma till bords för middag, tandborstning, läggning i tid osv osv, så är det trots allt något som är riktigt skönt att slippa några dagar. Jag är ingen morgonmänniska, så sovmorgon är ett stort behov att få tillgodosett med jämna mellanrum. Och så helgkvällarnas mysiga tv-kvällar, alternativt surfkvällar, sitta-och-läsa-mysig-bok-kvällar eller vad man nu för stunden har lust med som vi inte har tid med på vardagar.Det är så mysigt! Klart man längtar! =) Denna helg har jag barnen, så det ska bli härligt att vara med dom. Ser fram emot det, även om jag bara planerat att vara hemma denna helg. Var ju borta sist jag hade dom. Så den här helgen tänkte jag städa och dona med lite saker som blivit eftersatt. Skönt att få sådant gjort också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0