Oj då...

Har visst inte blivit något inlägg på ett tag. Och jag som trodde att jag skulle skriva så mycket efter att jag blivit arbetslös. Oj så mycket jag tror jämt ;).

Vad har jag gjort under tiden då. Den där tiden som bara swichat förbi. Hm. Fåse. De första dagarna satt jag i några samtal med arbetsförmedlingen som inte hade öppet i min ort just den dag jag blev arbetslös. Så det tog några samtal och ett bra tag i köer innan jag äntligen kom rätt och kunde "anmäla" mig. Dagen efter blev det sedan ett möte irl med samma plats och lika lång kötid där. Sucka. Som om man inte har ett jota att göra mer att göra än att sitta och vänta, när man är arbetslös. Ska tänka på att ta med en bok eller något handarbete nästa gång. För hur roligt är det på en skala att sitta där i sofffan och glo på varann. Dessutom har de tydligen slutat med alla vanliga tidningar där, så nu fanns det bara arbetsförmedlingens egna broshyrer att läsa. Så de gick jag igenom. Några gånger. Tror inte jag behöver det ännu fler gånger.

Sedan då. Ja sedan körde jag fullt ös med att städa upp härhemma de där första dagarna. Och tvätta ett bra antal tvättar. Kändes skönt att sedan starta helgen i ett någorlunda rent hem. Helgens planer blev sedan förstörda. Hade sedan ett bra antal veckor tillbaks planerat att åka till ett äventyrsbad här i närheten med barnen. Åh så jag längtade. Men så vaknade jag av att dottern fått magsjuka på lördagmorgonen. Det kändes lite lagom roligt. Ännu mindre för henne förstås. Så det blev att stanna hemma och inne resten av helgen. Och tappade all den där farten jag kommit upp i. Gjorde nog inte så mycket mer än att sticka på en raggsocka som jag börjat på. Och vara med barnen. Men det är ju iof ändå bra. För det är ju sådan tid jag saknat så mycket. 

I veckan sedan fixade jag iordning ett pluggschema. Jag ska ju repetera in en massa jag pluggat på högskolan, eftersom det är den kunskapen jag söker arbete på. Ja och så har jag förstås meriterna från det arbete jag nyss hade inom det området. Men området är så brett så det är massvis jag inte arbetat med som jag enligt mitt cv säger mig ha kunskaper om. För det har jag ju så länge jag håller kunskaperna a-jour vill säga. Vilket jag ju inte gör om jag inte hinner repetera in eller använda det imellanåt. Så därmed har jag nu upprättat ett pluggschema. Gjorde två förslag. Enligt dom borde jag ha hunnit repetera klart till mitten eller slutet av november. Och då pluggar jag ändå varje dag utan varannan helg då jag har barnen. 

Nu har jag alltså kommit igång med det där. Pluggandet. Men har lika snabbt insett att jag gjort det igen. Vadå. Jo varit alltför optimistisk. Håller på att köra slut på mig själv innan jag knappt hunnit börja. Igår resulterade pluggandet i världens huvudvärk. Insåg att jag förmodligen satt och spände mig en massa. I med ett antal tabletter och lyckades sedan få bukt på den. Men i morse när jag vaknade kände jag samma huvudvärk igen. Och stressen. Insåg att jag enligt schemat alltså behövde starta pluggandet klockan 9 i imorse och sedan plugga nonstop fram tills jag ska köra barnen till sin simning för att hinna plugga de timmar jag beräknat idag. Då är det ändå inte inräknat att duscha och göra iordning mig.

Skit också! Samma visa igen alltså. Jag är proffs på att köra slut på mig själv. Jag är proffs på att kräva för mycket av mig själv. På att köra mig själv i väggen. Ska jag nu behöva göra ett nytt förslag, som jag inte kommer hinna klart med repetionen förren i december eller januari på  =/. Att det ska ta så sablans lång tid!  Jag körde ju ändå i 150 knyck igår. Men det är så mycket jag ska gå igenom. Och det tar så vansinnigt mycket tid!

Blir lite less. Hade inte direkt tänkt mig den lediga tiden såhär. Stressandes. Och med ständig huvudvärk. Vet att huvudvärken kommer fortsätta såhär om jag fortsätta på samma sätt, för sådana spännnings/stress-problem har jag dragits med i åratal. Det kommer som ett brev på posten. Men samtidigt är det så viktigt att jag lyckas repetera in det där. Jag som dessutom längtar efter att lära in lite nya saker också. Så hur ska jag få ihop allting. 

Antar att det inte finns något annat alternativ än att lägga om det där schemat. Ett långsammare. Kanske bättre att ta sig i hamn sent, än inte alls. Hm. Största rädslan är bara ifall jag blir satt på något test för ett arbete långt innan dess. Men jag får väl ta den risken antar jag. Vad har jag för val annars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0