Underbara höst

Är det något jag gillar så är det hösten. I LOVE IT!!! Och jag har kanske redan sagt det i bloggen....men det tål att sägas igen. Det är bara så ljuvligt med alla dessa trevliga sprakande färger i träden, och kvällarna som verkligen blir mörka som kvällar ska vara (tycker jag). Jag har nog lite svårt för de där evighetslånga dagarna som är på somrarna. Visst är det väl trevligt att hinna få en del gjort. Trevligt att bli på gladare humör. Det finns absolut sina fördelar med det också. Men...ett stort MEN ...när man ska gå och lägga sig är det inte fullt lika kul när rummet fortfarande är så upplyst som om man haft en 90 watts lampa i taket. Eller på morgnarna när man vaknar vid 5 tiden, trots att det är helg, och trots att man är skittrött, bara för att fåglarna och solen bestämt sig för att nu är det dax att upp och hoppa.

Men inte bara det. Jag gillar också hösten med sina mer melankoliska stämning. Kanske för att jag är lite mer lagd åt det melankoliska hållet själv. Och jag gillar när det regnar. Bara jag slipper vara ute i det själv. Men visst är det väl höjden av mysighet att sitta inne med en bra bok, en varm kopp av någonting eller kanske ett glas vin, en varm och gosig filt omsvept kring kroppen, och höra hur regnet smattrar och vinden viner. Då är det hög mysfaktor. Och är det någon tid på året som jag har lätt att bli förälskad så är det ju på hösten. Det är bara den absolut mest perfekta årstiden för det. Men....det kommer jag inte bli nu. ;) Så något sådant har jag inte i tankarna. Det får bli en annan gång. Kanske en annan höst.

Idag fixade jag lite höststämning inomhus. Ett litet ljusarrangemang med höstiga blad och rönnbär. Det där ljuset tänker jag sedan tända på morgnarna när jag sitter och intar min frukost. Det brukar höra till en viss ritual i mitt liv på den här årstiden. Att sitta där vid det tända ljuset medan jag morgnar mig. Det gör att dagarna kan få börja med ett slags frid och ett lugn inombords. Myyysigt! 


            
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0