Rackarns vad jobbigt

Att kratta gräs är verkligen en fantastiskt jobbig sysselsättning. Det räcker med bara några meter så värker det i kroppen och jag flåsar som en blåsbälg. Tanken var ju att få bort allt det där extragräset nu inför hösten och vintern, så jag har en bra start inför våren. Men jag vet ärligt talat inte om jag orkar igenom hela gräsmattan ens inom några dagar. Irriterar mig på att jag vid inköpet av min gräsklippare för några år sedan, inte köpte en med uppsamlingskorg. Jag som stod och funderade på det redan då. Vilken miss! Trodde inte det kunde vara så användbart som jag nu inser att det är. Funderar nu starkt på försöka sälja ut min gräsklippare begagnat och köpa en med uppsamlingskorg till våren. Om bara ekonomin räcker till det. Det skulle både göra gräsmattan snyggare, och spara en vansinnig massa arbete de gånger då en krattning är behövligt. Inte för att jag skulle använda uppsamlingskorgen varje gång, eftersom jag inte har någonstans att göra av gräsklippet. Men just de där gångerna då det råkat gå för lång tid mellan gräsklippningarna vore det en strålande idé. Just då när det annars blir en massa lösgräs liggande. Då kan det ju vara värt att köra gräsklipp till tippen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0