Trötta dagar

Igår blev det resa till mor och far. Det innebär alltid en heldagsutflykt. Efter frukost, kaffe och iordninggörande av oss själva så gled vi iväg. Efter ett par ärenden på vägen, lyssnande på musik och sovande barn så kom vi så fram. Det blev en bra dag även om jag var tråkigt trött. Kände ett tag att jag inte trodde jag skulle klara mig utan att sova en sväng. Men det kändes dumt om jag skulle behöva göra det när jag för en gångs skull är där. Ville ju hinna prata av mig med dom, men var samtidigt så trött så det blev lite halvdant med pratet.

En bra dag trots allt. Supergod mat, och barnen som busade lika intensivt som vanligt *puh*. Tillslut blev det iallafall dax att åka hemåt och snopet och med en stor suck fick jag konstatera att det återigen snöade. Sucka!  Inte så kul att vare sig köra hemåt i snöväder eller att det överhuvudtaget skulle snöa återigen. Fick ta det lugnt, och låg i några mil bakom en lastbil med en kö av bilar efter sig.

Väl hemma var jag ändå lite piggare och kunde inte hålla mig från paketet jag beställt två månader tidigare och fått under dagen. Filmen "This is it". Var lite orolig att jag skulle bli sittande bölande framför den, men det gick bra. Det var en fin film. Inte sorglig i sig. Det är bara vetskapen om att han nu är borta som är så jädra sorglig. Varför skulle det bli så =(.

Trots det tråkiga snövädret igår, så blev det en bättre dag idag då en del smälte bort i det mildare vädret. Åh....låt det fortsätta så. Har varit fortsatt trött och inte gjort många knop. Vet inte varför denna ständiga trötthet. Får ju knappt inget av mina planer gjorda. Det enda jag i stort sett gjort är frånsett sonens simning, att jag bakat en kaka till gänget av barn som var här idag. Så de fyra barnen och jag satt sedan och smaskade härligt syndig rinnande chokladkaka med grädde medan vi tittade på filmen (första gången för de). Kul när barnen har samma intresse. Åtminstone tre av dom var lika intresserade.

Hoppas och ser fram emot en piggare helg då jag förhoppningsvis får lite mer gjort! Är ledig från barnen och har enbart som plan att göra det som är viktigast för mig just nu. Vilket dock inte innebär vad man kanske tror, utan planerna är att hinna med en massa som jag inte hunnit eller orkat med förut.

Ha en trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0