Bra start...inte riktigt

Tanken var att börja nya året med att blogga lite oftare. Jag gick in skrev ett inlägg, publicerade. Såg bra ut. Skrev ett inlägg till (del 2), publicerade. Såg också bra ut. Skrev sedan ett tredje inlägg (kors i taket), och publicerade. Såg bra ut. Men. Plötsligt lade jag märke till det. De två tidigare inläggen var borta. HJÄLP!!! Förstod först ingenting, men sedan trillade kronan ner. Jag hade skrivit över första inlägget med andra inlägget, osv med det tredje. Gick inte att backa eller göra någonting. Texten var LOST! =(( Och där hade jag säkert kastat ut några timmar på dessa inlägg. Åh vad jag hatar när jag skrivit långa texter och de sedan försvinner. =( 

Tänkte jag skulle skriva om inläggen senare när jag fick tid. Men orken har fattats sedan dess. Orkar bara inte försöka dra mig till minnes vad jag skrev. Så nu struntar jag i det och skriver vidiare istället. Suck. Det får bli min läxa av det hela.

Den sista månaden, ja ända sedan innan jul, kan jag kortfattat beskriva som en tid fylld av sjukdom och ohälsa.  Drog på mig en influensa veckan innan jul. Och om det är den som sedan fortsatt att inte vilja ge sig, eller om det är nya förkylningar som tagit över direkt efter, kan jag inte svara på. Men under januari blev jag så vansinnigt trött på att vara sjuk så jag gjorde allt som stod i min makt att bli frisk. Hävde därför i mig frukt och grönsaker, samt vitamin/mineral +  omega tabletter varje dag. Det gjorde slutligen susen. Efter ett par veckor av den varan så började jag äntligen friskna till. Men sedan hann jag bara njuta av detta cirka en vecka så var det kört igen. Dottern kom hem med vinterkräksjukan, och dagen efter var det min tur. SUCKA!!!  Men nu är jag påväg tillbaks igen. Några dagar hemma bara så jag inte smittar ner alla andra så är jag fit for fight igen och kan förhoppningsvis återgå till att börja träna lite försiktigt igen. 1,5 månads bortavaro. Aldrig hade jag väl kunnat tro att det skulle dröja så länge innan jag skulle komma tillbaks igen.

Frånsett ohälsan så har tiden också varit fyllt av firanden och bjudningar. Inte så bra kombo med ohälsa, men vad gör man. Inte så lätt att flytta på födelsedagar eller jul. Totalt har jag haft 4 bjudningar/firanden under sista månaden. Det har varit lite slitigt, och alldeles för mycket tårta. Vilket för mig över till nästa sak som är på gång.. jag måste gå ner i vikt. Vantrivs något bedrövligt just nu med min kropp. Dessvärre passar det inget vidare att banta just nu då jag vet med mig att jag kommer åka på två födelsedagsfiranden närmsta månaden. Det är inget kul att åka någonstans och behöva tacka nej till tårtor och annat. Och inte heller gillar jag att fuska ifall jag väl skulle börja banta. Då kör jag strikt. Nu hoppas jag förvisso att inte behöva banta för det är så outhärdligt. Istället hoppas på att bara ett litet omlägg med maten ska kunna ge tillräckligt stor vinst. Men det återstår att ge. Ska testa närmsta månaden, och kommer jag ingen vart så återstår bantning.

Det var lite från mig från det nya året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0