Hur ska det här bli?

Skrivet kl 15.30

Fredagkväll och helg närmar sig, och jag borde enligt som skrivits här, vara riktigt uppåt. Efter gårdagkvällen känns det däremot inte lika roligt. Skönt förvisso att komma hem och ha tv-kväll och veta att man har helgen framför sig. Dessvärre känns inte den här kvällen lika rolig som vanligt pga gårdagkvällen, och inte helgen heller då den tyvärr är ganska uppbokad. Gillar inte när det är för mycket resor och saker som man ska iväg på för nära inpå varann. Blir stressad då och mitt behov av hemmets lugna vrå, och att hinna med hemmet med dess sysslor, blir inte alls tillfredsställt. Tyvärr är det sådant man får ta ibland. Det har ju ofta en förmåga att ansamlas vid samma tillfällen. Hoppas det blir en bra helg ändå, så det inte blir fler tjurigheter. Inte bästa starten direkt. Känt mig nedstämd, ledsen, trött, och haft värk i nacke, axlar och huvud. Har verkligen inte varit till någon större nytta på jobbet idag.  Koncentrationen som bortblåst och inte haft någon lust med någonting. Bara känt mig apatisk. Så lätt hänt att det blir så när jag är trött och deppad. Hoppas innerligt att det ändrar sig i helgen, och blir bättre än jag trott. Vi skildes trots allt efter lite snack, med en kram i morse. Kändes förvisso mycket bättre än igår kväll, men tyvärr försvinner inte ord, åsikter och grinigheter som genom ett trollspö bara man får en kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0